مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 09:202021-07-13اقتصادي

امسال 190 هزار تن سیب تابستانه از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود 


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال پیش بینی می شود 190 هزار تن سیب تابستانه از باغ های سیب استان برداشت شود.

  - ایسنا/آذربایجان غربی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال پیش بینی می شود 190 هزار تن سیب تابستانه از باغ های سیب استان برداشت شود.

  جلال بوتراب با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید سیب درختی در کشور است، اظهار کرد: در طی سال های گذشته پنج درصد باغ های سیب آذربایجان غربی مربوط به ارقام تابستانه بود که در حال حاضر به دلیل جایگزینی کاشت این رقم با رد گلدن در باغات استان، این میزان به حدود سه درصد کاهش یافته است.

بوتراب ادامه داد: سطح زیر کشت سیب تابستانه استان در حدود هزار هکتار است که برداشت سیب تابستانه تا اوایل شهریورماه در آذربایجان غربی ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، میانگین تولیدات سیب تابستانه استان را 19 تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: عمده سطح زیر کشت باغات سیب استان در شهرهای ارومیه و مهاباد است که این دو شهر 85 درصد سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، این مسئول ارقام تولیدی سیب تابستانه باغات استان را سیب گلاب، سیب قره یارپاق، قره آغاج، ترکمان، و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 190 هزار تن سیب تابستانه از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود 

امسال 190 هزار تن سیب تابستانه از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود